Lise ve Üniversiteye Giriş Sınavına İlişkin Bir Öneri
Son yıllarda neredeyse 3 yılda bir sınav sistemi değiştirilmekte.Ülkemizin geleceği için son derece önemli olan bir konuda bu kadar sık sistem değişikliğinin yapılması son derece yanlıştır. Eğitim sisteminde dünyada başarılı olmuş ülkelerin eğitim sistemleri incelenip en doğrusu, eğitim sistemimize entegre edilebilir.
21. yy da hala eğitim sistemimizin oturmamış olması son derece üzücü ve bu ülkenin geleceğinin teminatı çocuklarımıza yapılmış bir ihanettir. Umarım en kısa zamanda eğitim sistemimiz çağın gereklerine uygun olarak ve kalıcı bir sistemin getirilmesiyle sağlam bir temele dayandırılmış olur. Yoksa teknolojik gelişmeleri hala geriden takip etmeye ve kopyala yapıştır yapmaya devam ederiz. Eğer dünyanın ilk 10 ekonomisi arasında yer almak istiyorsak en büyük yatırımı eğitime ve öğretmenlerin çağın gereklerine göre donatılmalarına harcamalıyız.
Giriş sınavlarıyla ilgili olarak önerim şudur; ilköğretimde ve lisede çocukların bilgi düzeylerini ölçmek için derslerin hocaları tarafından yapılan sınavların MEB tarafından hazırlanması ve her öğrencinin kendi okulunda sınavlara girmesi, sınavlarda gözetmen olacak hocaların da okulun kendi hocaları değil farklı okulların hocaları tarafından gözetmenlik yapmaları sağlanmasıdır. Öğrencilerin aldığı sınavların sonucunda da liseden üniversiteye geçerken bu sonuçlara göre tercihte bulunmaları. Aynı şekilde ilköğretimden liseye geçişte de öğrenciler bu sınavlardan elde ettikleri başarıya göre tercihlerini yapabilirler.
21. yy da hala eğitim sistemimizin oturmamış olması son derece üzücü ve bu ülkenin geleceğinin teminatı çocuklarımıza yapılmış bir ihanettir. Umarım en kısa zamanda eğitim sistemimiz çağın gereklerine uygun olarak ve kalıcı bir sistemin getirilmesiyle sağlam bir temele dayandırılmış olur. Yoksa teknolojik gelişmeleri hala geriden takip etmeye ve kopyala yapıştır yapmaya devam ederiz. Eğer dünyanın ilk 10 ekonomisi arasında yer almak istiyorsak en büyük yatırımı eğitime ve öğretmenlerin çağın gereklerine göre donatılmalarına harcamalıyız.
Giriş sınavlarıyla ilgili olarak önerim şudur; ilköğretimde ve lisede çocukların bilgi düzeylerini ölçmek için derslerin hocaları tarafından yapılan sınavların MEB tarafından hazırlanması ve her öğrencinin kendi okulunda sınavlara girmesi, sınavlarda gözetmen olacak hocaların da okulun kendi hocaları değil farklı okulların hocaları tarafından gözetmenlik yapmaları sağlanmasıdır. Öğrencilerin aldığı sınavların sonucunda da liseden üniversiteye geçerken bu sonuçlara göre tercihte bulunmaları. Aynı şekilde ilköğretimden liseye geçişte de öğrenciler bu sınavlardan elde ettikleri başarıya göre tercihlerini yapabilirler.
Yorumlar
Yorum Gönder